Konstrukcję nośną mostu stanowią dwa dźwigary łukowe typu Langera zaprojektowane jako stalowo-betonowe. Rozstaw dźwigarów wynosi 7,3 m. Każdy dźwigar składa się z łuku, belki podłużnej i wieszaków. Pomiędzy dźwigarami przewidziano cztery stężenia wiatrowe.
Łuki zaprojektowano w formie kratownicy z rur stalowych. Pas górny stanowią dwie rury Ø 323,9/17,5 mm w rozstawie poziomym 56 cm, a pas dolny pojedyncza rura Ø 406,4/16 mm. Krzyżulce przewidziano z rur stalowych Ø 159/7,1 mm i 193,7/8,8 mm. Krzyżulce zostały umieszczone w płaszczyźnie osiowej łuku (w płaszczyźnie rury dolnej). Łączą się one bezpośrednio z rurą dolną, natomiast z rurami górnymi za pomocą blach węzłowych. Na odcinkach łuków, które zostaną zabetonowane w wezgłowiach, przewidziano sworznie Ø 16 x 75 mm, które pozwolą na dobre zespolenie łuków stalowych z otaczającym betonem i umożliwią współpracę tych elementów. Wysokość kratownicy w przekroju poprzecznym zmienia się od 2,5 m w kluczu do 0,89 w przekroju przechodzącym przez koniec rury dolnej.
Pomost podwieszono do łuków za pomocą wieszaków ukośnych w systemie Nielsena. Wieszaki obu dźwigarów rozmieszczono w dwóch płaszczyznach – w osiach profili HEB 600. Wieszaki zaprojektowano z prętów pełnych. Cięgna dostarczyła firma HMR Jacob (grupa Haslinger).
Informacje podstawowe:
Rok budowy: | 2019 |
Lokalizacja: | miejscowość Kamyk, gmina Łapanów, w ciągu drogi gminnej nad rzeką Stradomką |
Inwestor: | Gmina Łapanów |
Wykonawca: | Mostmarpal Sp. z o.o. z Zarzecza |
Projektant: | Pracownia Inżynierska PROJEKT s.c. Kręzel Marta |
Parametry techniczne :
Typ konstrukcji: | dźwigary łukowe Langera wolnopodparte |
Materiał konstrukcji: | pomost żelbetowy, łuki stalowe wypełnione betonem |
Rozpiętość teoretyczna: | 58,0m |
Długość całkowita: | 64,7m |
Szerokość całkowita: | 11,8m (jezdnia 5,1m) |
Zdjęcia obiektu: |